گوناگون

همه چیز درباره صندلی ایفلی

صندلی ایفلی

فهرست مطالب

معرفی کامل صندلی ایفلی

صندلی ایفلی، یکی از پرطرفدارترین صندلی‌های طراحی شده در قرن بیستم است. این صندلی، توسط زوج هنرمندی با نام‌های چارلز و ری ایمز، طراحی و ساخته شد. اولین طراحی این زوج با نام صندلی ایمز، به صورت کاملاً ارگونومیک و در عین حال اقتصادی برای گروه متوسط جامعه طراحی و وارد عرصۀ فروش شد. صندلی ایفلی، یکی از انواع صندلی ایمز است. در این مقاله به طور کامل در مورد این صندلی و هر آنچه باید در مورد آن بدانید صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

علت نام گذاری صندلی ایفلی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، صندلی ایفلی، یک طراحی مدرن است که در دهه‌های اخیر، بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به سبک مدرن و مینیمال قرار گرفت. علت نام گذاری صندلی ایفلی به این نام، پایه‌های آن است که با الهام از برج ایفل در فرانسه ساخته شده. نشیمن صندلی ایفلی بسیار راحت بوده و در انواع مختلف پارچه‌ای، پلی پروپیلن، چرم، میکرو فایبر، چوب و غیره ساخته می‌شود. صندلی ایفلی با دو نوع پایه طراحی و تولید می‌شود.

صندلی ایفلی

صندلی ایفلی با پایه چوبی

یک نوع از صندلی ایفلی، دارای پایۀ چوبی است که با اتصالات فلزی و به شکل برج ایفل به یکدیگر متصل شده اند.

صندلی ایفلی با پایه فلزی

صندلی ایفلی با پایۀ فلزی، در واقع طراحی اصلی این مدل صندلی است. در این مدل پایه‌های صندلی از جنس فلز آبکاری شده و بسیار محکم است.

صندلی ایفلی برای استفاده در چه فضایی مناسب است؟

صندلی ایفلی یک طراحی مدرن و مینیمال است و جلوۀ بسیار خوبی به فضا می‌دهد. سبک این صندلی به گونه‌ای است که در هر فضایی، از جمله داخلی یا خارجی، محیط خانه و یا حتی در رستوران جای ‌می‌گیرد. اگر از صندلی ایفلی با رویۀ پلاستیکی یا فلزی استفاده کنید، می‌توانید از آن برای مزین کردن بالکن‌های خود استفاده کنید. طراحی ارگونومی این صندلی زیبا به گونه‌ای است که به هیچ عنوان به ستون فقرات شما آسیبی وارد نخواهد شد. به همین علت است که برای استفاده به عنوان صندلی مطالعه و یا صندلی میز تحریر کاملاً مناسب است. در ادامه، به معرفی دو مدل صندلی ایفلی می‌پردازیم که برای استفاده در فضای داخلی و یا در فضای خارجی مناسب است.

صندلی ایفلی مدل آرین فایبر اپن تاپ

این صندلی ایفلی از برند اپن تاپ با طراحی ارگونومیک از جنس پلی پروپیلن ساخته شده است. صندلی ایفلی آرین فایبر دارای نشیمنی در ابعاد ۴۱*۴۲ سانتی متر بوده و پشتی آن ۴۳*۳۹ سانتی است. پایۀ این صندلی، طرح ایفلی و از جنس چوب راش است. به دلیل جنس پلاستیکی صندلی، می‌توان آن را در فضای داخلی و همچنین خارجی مورد استفاده قرار داد. از صندلی ایفلی آرین فایبر برند اپن تاپ، بع عنوان میز ناهارخوری، میز کار، صندلی کانتر، صندلی تراس و غیره بهره گرفته می‌شود.

صندلی ایفلی

صندلی زین اسبی ایفلی پلاس

صندلی زین اسبی ایفلی پلاس، با ارتفاع ۷۰ سانتی متری برای استفاده به عنوان صندلی اپن بسیار مناسب است.  این صندلی، پایه‌های طرح ایفلی از جنس چوب راش دارد. ابعاد پشتی این صندلی ایفلی، ۳۵*۳۵ سانتی متر و ابعاد نشیمن آن ۵۰*۴۰ سانتی متر است. برای روکش این صندلی زیبا می‌توانید بین پارچه یا چرم مصنوعی انتخاب نمایید. کفی فوم دار این صندلی باعث شده تا نشیمن بسیار راحتی داشته باشد. این صندلی، به دلیل جنس پارچه‌ای یا چرمی خود، بیشتر برای استفاده در فضاهای مسقف مناسب است.

صندلی ایفلی، مزین کنندۀ هر خانه‌ای

همانطور تا اینجا متوجه شدیم، صندلی ایفلی، یک طراحی مدرن است که توسط زوج طراح با نام خانم و آقای ایمز در قرن بیستم طراحی شد. این صندلی، طراحی فوق العاده ارگونومی داشته و به هیچ عنوان به ستون فقرات فشار وارد نخواهد کرد. نام صندلی ایفلی را به دلیل طراحی پایه‌های آن که الهام گرفته از برج ایفل است گذاشته‌اند. صندلی ایفلی می‌تواند جنس پارچه‌ای، پلاستیکی، چرمی، چوبی، فلزی و غیره داشته باشد. شما می‌توانید بر اساس سلیقه، بودجه و طراحی کلی محیطتان بهترین صندلی ایفلی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. جهت کسب اطلاعات کامل‌تر در زمینۀ انواع صندلی ایفلی، قیمت و خرید آن، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اپن تاپ مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *