گوناگون

علت پایین رفتن جک صندلی که نمیدانستید!؟

صندلی اداری

فهرست مطالب

همه چیز درباره علت پایین رفتن جک صندلی

صندلی‌های اداری به جهت استفاده طولانی مدت و زیاد از آن، ممکن است که به سرعت دچار ایراد شده و از کار بی‌افتند. خراب شدن صندلی اداری به بدن فرد استفاده کننده آسیب میرساند. همچنین در دراز مدت سلامتی وی را به خطر خواهد انداخت. بنابراین، عیب یابی و تعمیر صندلی اداری به موقع امری ضروری بوده و سبب حفظ سلامتی فرد مصرف کننده خواهد شد. هیچ چیز عذاب آور تر از یک صندلی خراب و معیوب نیست اما نکته خوشحال کننده این است که شما به‌راحتی می‌توانید خودتان تعمیر جک صندلی اداری یا تعمیر جک صندلی اپن و یا اداری تان را انجام دهید و دیگر نیازی نیست که هزینه اضافی برای خرید یک صندلی جدید بپردازید. در این مقاله از “خدمت از ما” راهنمای جامع تعمیر جک صندلی اداری و تعمیر جک صندلی اپن را در اختیار تان قرار داده‌ایم.

علت پایین رفتن جک صندلی

در بیشتر مواقع علت پایین رفتن جک صندلی اداری خالی شدن سیلندر گاز موجود در محفظه پیستون است که این گاز موجود در محفظه باعث بالا نگه داشته شدن صندلی های اداری و این دسته از صندلی همانند صندلی اپن می‌شود. در صورت خالی شدن گاز داخل محفظه جک، صندلی نمی‌ایستد و مرتبا نشست کرده. برای حل این مشکل سیلندر جدید باید جایگزین سیلندر خراب شود که توسط تعمیرکار انجام میپذیرد قبل از تعویض، سیلندر خراب اندازه گرفته سپس با سیلندر جدید جایگزین شود. از دیگر علت پایین رفتن جک صندلی امکان دارد به دلیل استفاده طولانی مدت از صندلی یا وزن بالای فرد استفاده کننده باشد، که با فشار بر روی جک صندلی، نیتروژن داخل آن که اصلی‌ترین قسمت داخل جک صندلی است بیرون کشیده شده و جک، فاقد گاز شود. در این حالت، جک امکان کنترل قد صندلی را نداشته و از کار خواهد افتاد.

صندلی اداری

مراحل تعمیر جک صندلی

در بسیاری از مواقع، اگر شما زود متوجه علت پایین رفتن جک صندلی شوید، می‌توانید آن را با کمترین هزینه تعمیر نمایید. در غیر این صورت احتمالا جک صندلی نیاز به تعویض خواهد داشت.. برای تعمیر یا تعویض جک صندلی بهتر است که به فرد متخصص مراجعه شود. اما در صورت داشتن تجربه کافی در این زمینه، خودتان نیز می‌توانید آن را تعویض یا تعمیر کنید. برای تعویض جک صندلی اپن یا اداری لازم است که:
پایه‌های صندلی را با پیچ گوشتی مخصوص باز نموده و جک را بیرون بیاورید.
پس از آن جک را از صندلی جدا کرده و جک جدید را جایگزین کنید.
توجه بفرمایید که تمام قطعات باید به همان صورت اولیه دوباره وصل شوند تا صندلی دچار مشکلات دیگری نشود.
در آخر دوباره جک صندلی را تست کنید و در اندازه مورد نظر قرار دهید تا از صحت کار خود مطلع شوید.

مکانیزم جک صندلی چیست؟

قبل از هرچیز لازم است بدانیم جک صندلی اداری چگونه کار می‌کند. این قطعه که در زبان انگلیسی به آن سیلندر گاز (Gas Cylinder) گفته می‌شود، قطعه‌ای استوانه‌ای شکل است که با گاز نیتروژن پر شده است. سیلندر فشار، میله میانی و پیستون قطعات اصلی تشکیل دهنده جک صندلی هستند. جک‌های صندلی به صورت وکیوم هستند و گاز نیتروژن موجود در آن‌ها با فشار وزن بدن متراکم شده و وقتی دسته جک را نگه دارید، صندلی در پایین‌ترین نقطه ممکن خود قرار می‌گیرد. با برداشتن فشار و نگه داشتن مجدد دسته، میله میانی با فشار گاز به بیرون هدایت شده و صندلی به حالت قبل یعنی بلندترین وضعیت خود بر می‌گردد. میزان تفاوت ارتفاع صندلی در پایین‌ترین و بالاترین حالت خود ارتباط مستقیم با مقدار بالا و پایین شدن جک آن دارد. این مقدار را اصطلاحا کورس جک صندلی می‌گویند.

انواع جک صندلی اپن و اداری

جک‌ها از نظر کورس جک به انواع ۸، ۱۰، ۱۲، ۲۱ و ۲۷ سانتی تقسیم می‌شوند. از جک‌های ۸ و ۱۰ سانتی‌متری معمولا در صندلی مدیریت استفاده می‌شود. جک ۱۲ سانتی‌متری رایج‌ترین نوع جک در صندلی کارمندی محسوب می‌شود و بلندترین نوع جک‌ها یعنی ۲۱ و ۲۷ سانتی‌متری در ساخت صندلی آزمایشگاهی و صندلی اپن کاربرد دارند. جک‌های موجود در بازار ایران را می‌توان از نظر کشور سازنده نیز دسته‌بندی کرد. معمولا این جک‌ها چینی، تایوانی، کره‌ای و به ندرت آلمانی هستند. می‌توان مدعی شد که نزدیک به ۹۰ درصدی جک‌های موجود در بازار چینی و تایوانی هستند. کیفیت جک‌های تایوانی از نمونه‌های چینی بالاتر است؛ اما گاهی تشخیص تفاوت این دو کمی دشوار است. با وجود این، معمولا نوشته‌ی ساخت تایوان را می‌توان روی مدل‌های تایوانی پیدا کرد؛ در غیر این‌صورت باید به جنس فلز به کار رفته در جک دقت شود. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر در مورد صندلی‌های جک دار و همچنین خریداری بهترین صندلیهای جکدار با بهترین قیمت، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اپن تاپ مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *