گوناگون

۵ ایده آشپزخانه جزیره ای کوچک

آشپزخانه جزیره ای کوچک

فهرست مطالب

همه چیز درباره آشپزخانه جزیره ای کوچک

با مدرن شدن هرچه بیشتر زندگی در شهرها و کوچک شدن فضای سکونت در آپارتمان‌ها، نحوۀ چیدمان و نیاز افراد به وسایل مختلف به مرور زمان دچار تغییر شده است. به عنوان مثال، در گذشته، فضای آشپزخانه یک فضای کاملاً مجزا و بزرگ بود. اما با گذشت زمان، تغییر فرهنگ و کوچکتر شدن خانه‌ها، آشپزخانه به بخشی از فضای اصلی خانه و نشیمن تبدیل شد. آشپزخانه جزیره ای کوچک یکی از همین تغییرات بود. در فرهنگ غربی، آشپزخانه کوچک با کابینت‌های کم برای استفاده و زندگی روزمره کافی است. اما در فرهنگ ایرانی به هیچ عنوان اینگونه نیست. یکی از بزرگترین مسائل افراد که در پس کوچک شدن خانه‌ها پیش آمد، کمبود جا بود. ایده آشپزخانه جزیره ای کوچک، ایده‌ای بود که با یک تیر چند نشان را هدف قرار می‌داد. با ما همراه باشید تا ۵ ایده از این آشپزخانه های جزیره ای کوچک را با شما در میان بگذاریم.

برای داشتن آشپزخانه جزیره ای کوچک چه کارهایی می‌توان کرد؟

همانطور که گفتیم، یکی از مسائل مهم در خانه‌های کوچک با آشپزخانه‌ای کوچک، کمبود جا برای گذاشتن وسایل است. به کمک آشپزخانه جزیره ای کوچک شما می‌توانید:
فضای بیشتری برای گذاشتن وسایل خود پیدا کنید.
با استفاده از جذیره به عنوان میز ناهار خوری، فضای نشیمن خود را نیز باز کنید.
با چند تغییر کوچک و خلاقیت در طراحی شکل ظاهری جزیره، زیبایی به خصوصی به خانۀ خود ببخشید.
با کمک صندلی اپن در کنار جزیره، هم فضای آشپزی و هم فضای نشستن در آشپزخانه را به خوبی فراهم کنید.
حال، این سوال پیش می‌آید که برای داشتن یک آشپزخانه جزیره ای کوچک از چه ایده‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم تا به بهترین نتیجه برسیم؟

۱. سبک کلی جزیره را بر اساس سبک کلی دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین موارد در دکوراسیون داخلی، داشتن هارمونی در کلیت فضا است. به همین ترتیب اگر برای آشپزخانه جزیره ای کوچک به دنبال ایده می‌گردید، ابتدا باید دکوراسیون کلی منزل خود را بررسی نموده و بر اساس آن دست به انتخاب بزنید.

۲. حتماً جزیره‌ای انتخاب کنید که جایی برای گذاشتن وسایل داشته باشد.

یکی از اهداف آشپزخانه جزیره ای کوچک، افزایش فضا برای نگه‌داری وسایل است. بنابراین فراموش نکنید جزیره‌ای انتخاب کنید که داخل آن فضایی برای گذاشتن وسایل وجود داشته باشد. این فضا می‌تواند به صورت کابینت مخفی باشد و یا به شکل طبقه‌بندی بر روی بدنه جزیره قرا بگیرد.

آشپزخانه جزیره ای کوچک

۳. جزیره چرخ دار گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه جزیره ای کوچک

شما به دنبال ایده برای آشپزخانه جزیره ای کوچک هستید، بنابراین، به احتمال زیاد، فضای محدودی در اختیار دارید. یکی از بهترین ایده‌ها برای آشپزخانه جزیره ای کوچک، جزیره چرخ دار و متحرک است. این ایده را دسته کم نگیرید!

۴. اندازه جزیره باید بر اساس فضای شما انتخاب شود.

درست است که همۀ ما دوست داریم تا برای نگه‌داری وسایلمان، پذیرایی از میهمانانمان و موارد دیگر فضای بزرگی در اختیار داشته باشیم اما همه چیز بستگی به میزان فضایی خواهد داشت که شما در اختیار دارید. آشپزخانه جزیره ای کوچک برای آپارتمان‌های کوچک مناسب استو فراموش نکنید که راحتی در استفاده و افزایش آسایش شما، پیش از زیبایی فضا حائز اهمیت خواهد بود.

۵. برای اطراف جزیره، حتما از صندلی اپن استفاده کنید

یکی از اهداف جزیره در آشپزخانه جزیره ای کوچک، جایگزین شدن برای میز ناهار خوری است. بنابراین اگر فضای کمی دارید و به فکر آشپزخانه جزیره ای کوچک هستید می‌توانید با استفاده از تعدادی صندلی اپن زیبا و متناسب با سبک کلی دکوراسیون منزلتان، میز ناهار خوری را به طور کلی حذف کرده و از میهمانان خود در اطراف جزیره پذیرایی کنید. برای خرید صندلی اپن به چند نکته خیلی مهم توجه کنید:

کیفیت: شما قرار است مدتی طولانی از این صندلی استفاده کنید، بنابراین به کیفیت آن توجه ویژه داشته باشید و از برندهای معتبر خرید خود را انجام دهید.
قیمت: توجه داشته باشید که کیفیت و قیمت دو روی یک سکه هستند. این دو مورد در کنار هم معنا پیدا خواهند کرد. گران بودن یک کالا همیشه نشان دهندۀ کیفیت بالای آن نیست.
زیبایی ظاهری: تمامی این طراحی آشپزخانه جزیره ای کوچک برای زیباتر شدن محیط شما انجام می‌شود. بنابراین زیبا بودن صندلی اپن نیز یکی از گزینه‌های بسیار مهم است.
راحتی: صندلی اپن باید به گونه‌ای باشد که با نشستن بر روی آن احساس راحتی کنید. به زبان دیگر، داشتن طراحی ارگونومیک برای صندلی اپن بسیار دارای اهمیت است.

برای انتخاب و خرید صندلی اپن در طراحی آشپزخانه جزیره ای کوچک، اپن تاپ همراه شما خواهد بود تا بهترین بتوانید بهترین گزینه را با بهترین قیمت خریداری کنید. برای دیدن نمونه کارها، قیمت و دریافت اطلاعات کامل‌تر، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اپن تاپ مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *