گوناگون

تفاوت آشپزخانه مدرن و کلاسیک را بشناسید

آشپزخانه کلاسیک

فهرست مطالب

بررسی آشپزخانه مدرن و کلاسیک

اگر تا به حال تصمیم گرفتید که آشپزخانه خود را بازسازی کنید، باید برخی از عوامل ضروری را در نظر بگیرید، مانند اینکه می خواهید آشپزخانه شما چگونه باشد؟ آیا به دنبال طراحی آشپزخانه مدرن یا کلاسیک هستید؟ تصمیم گیری در مورد این امر بسیار مهم است تا بتوانید طراحی آشپزخانه ای را ایجاد کنید که کاملاً متناسب با ترجیح شما باشد. از آنجایی که امروزه طراحی های آشپزخانه کلاسیک و مدرن رایج است، ممکن است بین انتخاب یکی از آنها دچار سردرگمی شوید.
در این مقاله به برخی از تفاوت های کلیدی طراحی آشپزخانه مدرن و کلاسیک می پردازیم. اگر می خواهید در مورد عناصر طراحی آشپزخانه بیشتر بدانید، قبل از تصمیم گیری نهایی، حتما از اپن تاپ دیدن کنید. می تواند بسیار در خرید لوازم خانه و بخصوص صندلی اپن مدرن و در طراحی آشپزخانه رویایی خود کمک می کند.

طراحی آشپزخانه کلاسیک در مقابل مدرن

طراحی آشپزخانه کلاسیک یا سنتی جذابیت منحصر به فرد خود را برای صاحبان خانه دارد. اما طراحی آشپزخانه های مدرن نیز همینطور است. به این ترتیب، طبیعی است که هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام موضوع بهتر است، بین هر دوی آنها سختگیرانه رفتار کنید. برای آشنایی با نحوه برخورد آنها با یکدیگر به تفاوت زیر مراجعه کنید. بیایید شروع کنیم.

آشپزخانه کلاسیک یا سنتی چیست؟

آشپزخانه های سنتی یا کلاسیک به گونه ای ساخته می شوند که در آزمون زمان مقاومت کنند. آنها همچنین به خوبی تثبیت شده و ظاهری قدیمی دارند که سال ها دوام آورده اند. اکنون، خوشبختانه، این طرح‌های آشپزخانه به دلیل رنگ‌های تزئینی کم‌رنگ، قفسه‌های باز و کانترهای بادوام دوباره بازمی‌گردند.

طراحی آشپزخانه مدرن چیست؟

طراحی آشپزخانه مدرن برخلاف طراحی آشپزخانه سنتی است. این طرح های جسورانه و براق را با تضاد بر روی الگوها ارائه می دهد. همچنین همه چیز در مورد لوازم هوشمند داخلی و نوآوری است که قبلاً دیده نشده است. بنابراین، اگر بین طراحی آشپزخانه مدرن و کلاسیک سرگردان هستید، باید درگیر تحقیق کامل باشید.

آشپزخانه مدرن

۱. شکل های آشپزخانه های کلاسیک و مدرن

اگر تا به حال یک آشپزخانه کلاسیک را شخصا دیده باشید، متوجه خواهید شد که آنها معمولاً از اشکال ارگانیک گردتر برای ایجاد یک فضای سنتی گرم، زیبا و دلپذیر استفاده می کنند. به همین دلیل است که طراحی های آشپزخانه کلاسیک اجتماعی تر هستند و به ایجاد فضای کافی برای تعامل کمک می کنند. آنها همچنین برای مواقعی که می خواهید مجالس خانوادگی داشته باشید و مهمانی های شام برگزار کنید عالی هستند. طراحی آشپزخانه مدرن کمی با آشپزخانه های کلاسیک متفاوت است. این طرح های آشپزخانه به سمت مسیر مخالف حرکت می کنند و لبه های تیز، خطوط مستقیم و زوایای ظاهری را نشان می دهند. این طرح ها جسورانه، ساده و تمیزتر هستند. همچنین روکش های شفاف و براق برای چشم ها لذت بخش است.

۲. مواد به کار رفته

طراحی آشپزخانه کلاسیک به طور طبیعی بر مواد طبیعی متکی است. برخی از آنها مرمر، افرا، بلوط، کاج و گیلاس هستند. در نتیجه، آنها طبیعی تر، پیچیده تر و ماندگارتر هستند. برعکس، طراحی آشپزخانه های مدرن بیشتر بر مواد دیگری متکی هستند که محبوبیت دائمی پیدا می کنند. فولاد ضد زنگ و شیشه برخی از آنها هستند. طراحی‌های آشپزخانه مدرن همچنین از میزهای کوارتز بادوام‌تر، عملکرد مناسب‌تر و در رنگ‌ها و الگوهای مختلف استفاده می‌کنند. بنابراین شما می دانید که روی کدام یک حساب کنید.

۳. قفسه بندی و کابینت

طرح های کلاسیک همه در مورد قفسه های باز و پانل های کابینت بود که می توانید در هر خانه سنتی پیدا کنید. این طرح‌ها به افراد اجازه می‌دهد زیبایی‌شناسی آشپزخانه خود را به رخ بکشند و محیط را جذاب‌تر نشان دهند. خوشبختانه، این طرح ها در حال بازگشت گسترده ای هستند و همه ما را هر از چند گاهی بر سر آنها غمگین می کند. همچنین، طراحی‌های کلاسیک به جای داشتن کارایی ذخیره‌سازی بالقوه، جذابیت بصری بیشتری دارند. برعکس، آشپزخانه‌های مدرن تماماً به دنبال اجتناب از قفسه‌بندی و قفسه‌بندی باز هستند. آنها به جای استفاده از آنها، بر کارایی طراحی تمرکز می کنند بدون اینکه زیبایی شناسی را به خطر بیندازند.

۴. رنگ ها و الگوها

ما قبلاً در مورد اینکه چگونه آشپزخانه های کلاسیک در مورد اشکال ارگانیک هستند صحبت کرده ایم. در بیشتر موارد، طراحی های کلاسیک آشپزخانه نیز بر الگوهای دنج و گلدار متمرکز بود. رنگ های خاکی که نمایانگر فضل طبیعی بودند نیز بخشی از آن بودند. اما طراحی آشپزخانه مدرن بسیار متفاوت است. آنها با الگوهای ظریف مینیمالیستی هستند. با این حال، احتمالاً در بسیاری از موارد، طرح‌های آشپزخانه مدرن را مشاهده خواهید کرد که رنگ‌ها و تضادهای جسورانه را منعکس می‌کنند. با این حال، منصفانه است که بگوییم که رنگ‌ها و الگوهای آشپزخانه کلاسیک و معاصر به دلیل زیبایی، زیبایی‌شناسی و کارایی‌شان به خوبی عمل می‌کنند.
آشپزخانه کلاسیک نیز دارای تزئینات چوبی بود. اما در طراحی های مدرن آشپزخانه این امکان وجود ندارد. در عوض، رنگ های کرم و خاکستری از محبوب ترین رنگ های استاندارد آشپزخانه بودند. بنابراین ممکن است بخواهید طراحی آشپزخانه را مطابق با آن انتخاب کنید.

۵. لوازم خانگی

در طراحی آشپزخانه سنتی، احتمال بیشتری وجود دارد که لوازم خانگی مستقل پیدا کنید. اما یک آشپزخانه مدرن در درجه اول بر روی لوازم داخلی متمرکز است. بر خلاف وسایل آشپزخانه معمولی با ویژگی ها و مزایای ضروری اما، لوازم مدرن ارزش استفاده بالا و استفاده از راحتی را افزایش می دهند. اینها همچنین باعث صرفه جویی در فضا، نگهداری آسان و ظاهر جزر و مدی می شوند. بنابراین، در یک آشپزخانه مدرن، احتمال بیشتری وجود دارد که لوازم هوشمندی را مشاهده کنید که عملکرد هوشمندی دارند که تجربه شما را مانند قبل آسان می کند. بسته به انتخاب مدرن و یا کلاسیک شما تنوع صندلی‌های ثابت یا چرخدار اپنِ اپن تاپ می‌تواند بسیار به شما کمک کند،توصیه می‌کنیم به اپن تاپ سری بزنید.

انتخاب طراحی آشپزخانه مناسب

انتخاب یکی از طرح های آشپزخانه کلاسیک و مدرن ناعادلانه خواهد بود زیرا هر دوی آنها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین، هنگامی که می خواهید آشپزخانه خود را به روشی خاص طراحی کنید، ضروری است که قابلیت اطمینان خود را در نظر بگیرید. آیا نیاز به دسترسی به بسیاری از لوازم مختلف در آشپزخانه خود دارید؟ آیا به دنبال طرح های قفسه باز هستید؟ آیا می خواهید یک طرح مینیمالیستی یا الگوهای جسورانه در آشپزخانه خود داشته باشید؟ در نظر گرفتن این سؤالات مهم به شما کمک می کند تا راه حل دقیقی ایجاد کنید که می توانید تصمیم بگیرید که آیا طراحی آشپزخانه کلاسیک یا مدرن برای شما مطلوب تر است.وقتی بین طراحی آشپزخانه کلاسیک یا مدرن انتخاب می کنید، فراموش نکنید که بودجه را در نظر بگیرید.

اگر مایل هستید تا لوازم خانگی درجه یک و همچنین متنوع و با قیمت مناسب تهیه کنید حتما به فروشگاه اینترنتی اپن تاپ سری بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *