گوناگون

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم

فهرست مطالب

مراحل خانه تکانی

با نزدیک شدن به اسفند ماه و جشن نوروز، دغدغه بسیاری از ماها این است که خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟ خانه تکانی، یکی از رسوم قدیمی و سنتی ایرانیان است که پیش از آغاز سال نو انجام می‌دهند. ممکن است شما هم از طرفداران این تفکر باشید که چه نیازی به خانه تکانی خواهد بود اگر یک برنامه ریزی هفتگی برای نظافت منزل داشته باشیم. اما این مسئله جدای از بحث سنتها که با خود به همراه دارد، باعث می‌شود تا حداقل یک بار در سال تمامی وسایل خانه خود را زیر و رو کنید، آنچه را نیاز ندارید دور انداخته و آنچه لازم است را خریداری کنید.
برای آنکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه خانه تکانی راحتی داشته باشیم، ابتدا باید بدانیم که خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟ خلاقیت در خانه تکانی باعث می‌شود تا به علاوه بر سریع‌تر پیش رفتن کارها، بتوانیم به صورتی درست و برنامه ریزی شده، بدون آنکه خودمان را بیش از اندازه خسته کنیم، خانه تکانی کنیم. در این مقاله قصد داریم تا پاسخ کاملی در مورد سوالات ارائه شده حول محور خانه تکانی در اختیارتان قرار دهیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا با دانستن چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم، بتوانید خانه‌ای زیبا، تمیز، مرتب و پرانرژی برای خود و خانواده‌تان بسازید.

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم | خلاقیت در خانه تکانی

زمانی که قصد خانه تکانی داشته باشید، اولین سوالی که احتمالاً از ذهن شما عبور خواهد کرد این است که: “از کجا شروع کنم؟” بسیاری از افراد بدون بهره گیری از خلاقیت در خانه تکانی، یک مرتبه تمام وسایل را به میان آورده و شروع می‌کنند. این کاملاً اشتباه است؛ چرا که مدت زمان خانه تکانی را برای شما به شدت افزایش داده و شما را دچار گیجی خواهد کرد.
دانستن پاسخ این سوال که خانه تکانی را از کجا شروع کنیم، به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از خلاقیت در خانه تکانی بتوانید خانه تکانی راحتی را تجربه کنید. حال وقت آن رسیده تا بدانیم بهتر است خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟

چگونه خانه تکانی راحتی داشته باشیم؟

با کمک چند راه کار ساده و رعایت کردن آنها، می‌توانید خانه تکانی راحتی داشته باشد. دانستن اینکه خانه تکانی را از کجا شروع کنیم، یکی از همین راه حل‌ها محسوب می‌شود. بهتر است از تمامی فضاهایی که قرار است آنها را تمیز کنید، یک لیست تهیه کنید. پیشنهاد ما، شروع کردن از آنجایی است که بیشتر از همه زمان خواهد برد. حتماً نام کتاب قوباغه‌ات را قورت بده را شنیده‌اید. در این کتاب، پیشنهاد شده است تا برای سرعت بخشیدن به کارها و افزایش کیفیت عملکرد، بهترین راه آن است که سختترین کار را در ابتدا انجام دهید.
بر اساس این قانون این که خانه تکانی را از کجا شروع کنید، کاملاً بستگی به خودتان خواهد داشت. باید ببینید تمیز کردن کدام فضا است که بیش از هر جای دیگری شما را خسته می‌کند؟ به نظرتان نظافت آشپزخانه و کابینتها کابوس خانه تکانی است؟ یا کمد دیواری ها می‌توانند آدم را دیوانه کنند؟ می‌پرسید خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟ من به شما می‌گویم:
از همانجایی که دوستش ندارید!
بعد از آنکه خانه تکانی خود را شروع کردید، حال استفاده از چند تکنیک کمک خواهد کرد تا یک خانه تکانی راحت را تجربه نمایید.

خانه تکانی راحت

برنامه ریزی هفتگی برای نظافت منزل

همانطور که در ابتدای صحبتمان گفتیم، بهتر است یک لیست از تمام کارهایی که برای خانه تکانی دارید، تهیه کنید. حال وقت آن می‌رسد که برای این لیست یک برنامه ریزی هفتگی انجام داده و مدت زمان لازم برای خانه تکانی را معین کنید. خود را موظف کنید تا از این برنامه پیروی نمایید تا خانه تکانی شما تمام شود.

تقسیم بندی کارهای خانه

قرار نیست تمامی کارها بر عهدۀ شما باشد. می‌توانید از افرادی که در این حوزه تخصص دارند کمک بگیرید. اگر صرف هزینه برای یک نیروی کمکی را غیرضروری می‌دانید، بهتر است تمامی

کارها را بین افراد خانه تقسیم بندی کنید. اگر قرار است تنهایی خانه تکانی کنید، از خودتان بیش از حد توقع نداشته باشید و مدت زمان معقولی برای تمام کردن خانه تکانی در نظر بگیرید.

زمان مناسب خانه تکانی چه زمانی است؟

بستگی دارد که چه مقدار کار دارید، فضایی که قرار است خانه تکانی کنید چقدر است؟ آیا قرار است فقط منزل خود را نظافت کنید یا برخی تغییرات دیگر مانند نقاشی و بنایی هم دارید؟
با توجه به شرایطی که دارید و بر اساس این مسئله که بهتر است پیش از سال نو تمامی این کارها تمام شود، زمان مناسب برای خانه تکانی را مشخص کنید. اگر فقط قرار است منزل خود را نظافت کنید، ۲ تا ۳ هفته پیش از سال نو می‌تواند زمانی مناسبی برای شروع خانه تکانی باشد.

چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم؟!

تمام خانه دارها به این مسئله فکر می‌کنند که چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم؟ باید بگوییم که تمیز نگه داشتن یک خانه به قدری کار سخت، زمان بر و گاهی طاقت فرسا است که برخی به دنبال دعا برای تمیز ماندن خانه می‌گردند. ممکن است خنده دار به نظر برسد اما باور کنید به عنوان یک مادر خانه دار در عین داشتن شغل دیگر، گاهی این تنها راه حلی است که باقی خواهد ماند. برای کسب اطلاعات کاملتر، در مورد اصول خانه داری و مبلمان مورد نظر برای زیباتر کردن منزل خود، کافی است تا سری به فروشگاه اینترنتی اپن تاپ بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *