گوناگون

چند نکته برای اینکه چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم؟

تمیز کردن آشپزخانه

فهرست مطالب

همه چیز درباره راه های برق انداختن آشپزخانه

وجود نظم در منزل، یکی از اصول اولیه خانه داری محسوب می‌شود. در میان تمامی فضاهای یک خانه، آشپزخانه معمولاً بیشتر از هر جای دیگر در معرض کثیفی و نامرتبی قرار می‌گیرد. این مسئله به دلیل پخت و پز در آشپزخانه به وجود آمده و میزان چربی، دوده و لک های محیط را چندین برابر خواهد کرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که تمیز بودن محیط اطرافتان برایتان دارای اهمیت است، ممکن است از خود بپرسید، چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم که چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم؟ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا در مورد تمامی بخشها صحبت کنیم که شامل :

  • پاک کردن چربی آشپزخانه
  • برق انداختن کاشی آشپزخانه و
  • تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم؟

برای آنکه بدانیم چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم، ابتدا بهتر است تمیز کردن آشپزخانه را بخش بندی کنیم. این مسئله کمک خواهد کرد بتوانید تمیز کردن آشپزخانه را راحتتر و سریعتر انجام دهید. به منظور بخش بندی آشپزخانه به اجزای کوچکتر، بهتر است بدانید که تمیز کردن آشپزخانه به سه بخش کلی تقسیم خواهد شد:

  • پاک کردن چربی
  • تمیز کردن کاشی آشپزخانه
  • تمیز کردن سینک ظرفشویی
  • تمیز کردن گاز

قطعاً پاسخ سوال چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم، تنها به این چهار مورد محدود نمی‌شود. اما به طور کلی و در یک بیان ساده، چهار مورد اعلام شده بر بالا، به صورت مستمر نیاز به نظافت مستمر نمود تا آشپزخانه ای تمیز داشته باشیم.

 ۱. پاک کردن چربی آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین آلودگیهای آشپزخانه، چربی است. چربی می‌تواند تمامی بخشهای آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد و شما برای پاسخ به چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم، باید در نظر داشته باشید که پاک کردن چربی آشپرخانه، اولین قدم برای شما خواهد بود. گاز، کاشی بالای گاز و محیط اطراف مانند هود، بیشترین تاثیر از چربی را دارند. برای پاک کردن چربی آشپزخانه، استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم بهترین گزینه است. اما اگر چربیها قدیمی شده باشند، بهتر است از پاک کننده‌های مخصوص چربی استفاده کنید.

پاک کردن چربی آشپزخانه

 ۲. برق انداختن کاشی آشپزخانه

برای برق انداختن کاشی آشپزخانه هم، نیاز خواهید داشت تا چربیها را از بین ببرید. راه های صنعتی و اسپری‌های پاک کنندهف در دسترس‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. اما اگر به دنبال راهی غیر شیمیایی هستید، می‌توانید ترکیب جوش شیرین و آب جوش را برای برق انداختن کاشی آشپزخانه امتحان کنید.

 ۳. تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

یک نکته کلیدی برای پاسخ دادن به سوال چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم، تمیز نگه داشتن همیشگی سینک ظرفشویی است. سینک، پس از گاز، از مهمترین نقاط کانونی در آشپزخانه است که باید همیشه آن را تمیز نگاه دارید. برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، به جای استفاده از شوینده‌های شیمیایی، پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن آشپزخانه، درست همانند هر کار دیگری، مهمترین مرحله این است که شروع کنید! می‌پرسید چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم؟ بیایید همین حالا اقدام کنیم:
وارد آشپزخانه شده و وسایل روی کابینتها را جابه‌جا کنید. هر چیزی را در جای خود قرار دهید و تمام ظروف کثیف را در ظرفشویی قرار دهید.
حالا زمان آن رسیده که ظرفها را بشویید. اگر ماشین ظرفشویی دارید، این مرحله را با سرعت بیشتری به اتمام خواهید رساند.
گاز را پاک کنید، چربی کاشی آشپزخانه را تمیز کنید و کابینتها را با دستمال تمیز دستمال بکشید.
زمان آن رسیده که سینک ظرفشویی را بشویید. این کار را با حساسیت انجام داده و تمامی زباله‌ها را از داخل سینک خارج کنید.
زمانی که تمیز کردن کابینتها به اتمام رسید، وقت آن رسیده است که جاروبرقی را وارد بازی نظافت کنید.
طی کشیدن بدون شک، مرحله نهایی تمیز کردن آشپزخانه و پس از جارو است.
وقت آن است که یک چای تازه دم درست نموده، گوشه‌ای بنشینید و از آشپزخانه برق افتاده خود لذت ببرید.
این مراحل، در حالتی در نظر گرفته شده بود که داخل یخچال و کابینتها نیازی به نظافت نداشته باشند. در غیر این صورت، برای پاسخ به سوال چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم، ابتدا باید نظافت این دو مورد را انجام داد.

دیگر راهکارهای غیر معمول برای تمیز کردن آشپزخانه!

گاهی ممکن است تمامی کارها برای تمیز کردن آشپزخانه را انجام دهید اما آن شدت تمیزی که دلتان می‌خواهد را در آشپزخانه نبینید. در این صورت، باید بگویم که زمان آن فرا رسیده تا تغییرات کوچکی در آشپزخانه خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید صندلیهای اپن را عوض کنید. با این اقدام، با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از تغییر مبلمان کلی آشپزخانه، جلوه را به آشپزخانه خود بازگرداندید. در این مسیر، اپن تاپ همراه شما است تا هر آنچه برای داشتن آشپزخانه‌ای زیباتر نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد. برای کسب اطلاعات کامل‌تر، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اپن تاپ بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *