گوناگون

لیست کارهای خانه تکانی که باید بدانید

لیست کارهای خانه تکانی

فهرست مطالب

همه چیز درباره کارهای خانه تکانی

با نزدیک شدن به سال نو و عید باستانی نوروز، همه ما ایرانی‌ها در تکاپوی اتمام کارهای پایان سال و انجام تمام لیست کارهای خانه تکانی خود هستیم تا با خانه‌ای پاکیزه و بدون کار نیمه کاره سال جدید خود را آغاز کنیم. همه ما می‌دانیم که خانه تکانی به چه میزان می‌تواند خسته کننده، زمان‌بر و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که داشتن یک لیست کارهای خانه تکانی به صورت مدون که مرحله به مرحله کارها را برایمان مشخص کند می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله قصد داریم تا لیست کارهای خانه تکانی به صورتی متفاوت و کاربردی برای شما بازگو کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

لیست کارهای خانه تکانی | از کجا شروع کنم؟

برای شروع تدوین لیست کارهای خانه تکانی به صورت مکتوب، شاید بیان کردن تمام کارهای هر خانه به صورت ریز به ریز و جزئی غیرممکن باشد. چرا که شرایط هر خانه و ساکنانش با شرایط خانه و خانواده دیگر کاملاً متفاوت است. اما این مقاله لیست کارهای خانه تکانی به صورتی تنظیم شده است که با تقسیم بندی کلی کارها به چند مرحله که دو مورد اول پیش از آغاز خانه تکانی و سه مرحله دیگر پس از آغاز خانه تکانی قرار دارند می‌تواند برای هر خانواده با هر شرایطی کاربرد داشته باشد. از هرچه بگذریم، زمان آن رسیده است که بدانیم از کجا باید شروع کنیم.

لیست کارهای خانه تکانی

۱. لوازم اضافی را دور بریزید

نقطه شروع در لیست کارهای خانه تکانی دور ریختن تمام وسایلی است که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید. لباس‌های کهنه، لوازمی که از کار افتاده‌اند، وسایلی که بیش از چند ماه است که از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و تمام موارد دیگر غیر ضروری. دور ریختن، فروختن و یا به بیان دیگر خلاص شدن از دست لوازم غیرضروری و بی‌کاربرد، فضای خالی بسیاری به شما خواهد بخشید. به این ترتیب، جای کافی برای قرار دادن لوازم ضروری خود پیدا خواهید کرد.

۲. گزینه‌های نیاز به تعمیر را مشخص کرده و تعمیر کنید

به طور کلی پیش از آغاز کار طبق لیست کارهای خانه تکانی بهتر است یک بررسی کلی در تمام لوازم خانه انجام دهید. وسایلی که نیاز به تعمیر دارند را مشخص کنید و آن‌ها را یا خودتان تعمیر کنید یا به دست متخصصان بسپارید. پس از شروع نظافت در لیست کارهای خانه تکانی بهتر است تکلیف این دسته از لوازم را مشخص کنید تا در پایان کار دیگر کار نیمه تمامی نداشته باشید.

۳. زمان نظافت فرا رسیده است | فقط آغاز کنید

زمان آغاز است. روز نظافت در لیست کارهای خانه تکانی می‌تواند سخت‌ترین روز باشد. تفاوت خانه تکانی با نظافت‌های معمولی که به صورت هفتگی یا حتی روزانه انجام می‌دهید تا عمقی بودن آن است. حداقل یک بار در سال باید به سراغ نظافت جاهایی بروید که دسترسی به آن‌ها همیشه ممکن نیست. مانند نظافت انباری، کابینت‌ها، کمدهای دیواری و کشوها، دیوارها و پنجره‌ها. تصور کنید قرار است از اول اسباب کشی کنید و به یک خانه جدید بروید. آشپزخانه یا اتاق خواب، سالن پذیرایی یا انبار، فرقی ندارد نقطه شروع شما کجا باشد، فقط آغاز کنید.

خرید انواع صندلی اپن

۴. از لوازم بزرگ شروع کنید و به سراغ جزئیات کوچک بروید

برای ساده‌تر شدن کارها در زمان انجام لیست کارهای خانه تکانی بهتر است از بزرگ به کوچک کارهای خود را انجام دهید. اگر از همان ابتدای کار درگیر جزئیات شوید احتمالاً بیش از آنچه تصورش را می‌کنید کار خانه تکانی خود را طول بدهید. کارهای سخت را اول انجام دهید و به مرور زمان به سراغ جزئیات و تزئینات بروید.

۵. ایجاد تغییر در دکوراسیون را دست کم نگیرید

یکی از کارهای مهم در لیست کارهای خانه تکانی، ایجاد تغییرات است. ایجاد تغییرات در بخشی از دکوراسیون داخلی می‌تواند روحیه شما را به شدت تغییر دهد. نیازی نیست تا به سراغ تغییرات اساسی بروید. به عنوان مثال، تغییر یک آباژور و یا صندلی‌های اپن می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد. برای این تغییرات می‌توانید از متخصصانی کمک بگیرید که در هر حوزه فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال در سایت فروشگاه اینترنتی اپن تاپ می‌توانید انواع متنوع صندلی اپن با بهترین کیفیت و قیمت را پیدا کرده و با ایجاد تغییر کوچک روحیه خود را به کلی دگرگون کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *