صندلی اپن

راهنمای جامع ابعاد اپن آشپزخانه

راهنمای ابعاد اپن آشپزخانه

فهرست مطالب

همه چیز درباره ابعاد اپن آشپزخانه

در گذشته‌ای نه چندان دور، آشپزخانه فضایی بسته و درب دار بود که به صورتی کاملاً خصوصی طراحی می‌شد. در این آشپزخانه‌ها در صورت وجود فضای کافی، معمولاً یک میز ناهارخوری کوچک ۴ تا ۶ نفره وجود داشت که به عنوان میز کار و یا میز غذاخوری اعضای خانواده مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از تغییر و تحول در طراحی آشپزخانه و باز شدن فضای آشپزخانه، اپن آشپزخانه وارد طراحی پلان هر آشپزخانه شد. ابعاد اپن آشپزخانه از آن جهت که به عنوان میز کار یا میز غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ دارای اهمیت بود. در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل و تخصصی در مورد استاندارد ابعاد اپن آشپزخانه و صندلی اپن و اهمیت رعایت آن صحبت کنیم.

آشپزخانه | قلب تپنده و شریان ارتباطی در هر خانه

در هر فضای مسکونی، آشپزخانه را می‌توان به عنوان قلب تپنده‌ای در نظر گرفت که به عنوان شریان ارتباطی کل فضاهای ارتباطی در خانه عمل می‌کند. این فضا توسط تمام افراد خانواده مورد استفاده قرار گرفته و از هر فضای عمومی و یا خصوصی باید در دسترس باشد. اپن آشپزخانه به عنوان راه ورود آشپزخانه و جداکننده این فضا از نشیمن، دارای اهمیتی دو کاربردی است. با توجه به اهمیت بصری، طراحی آن و با توجه به کاربرد ابعاد اپن آشپزخانه دارای اهمیت خواهد شد. در ادامه به بررسی استانداردهای ابعاد اپن آشپزخانه و علت اهمیت اپن آشپزخانه خواهیم پرداخت.

اهمیت نقش اپن آشپزخانه در چیست؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، اپن آشپزخانه از دو نظر دارای اهمیت است:

  • طراحی ظاهری و زیبایی بصری
  • ابعاد اپن آشپزخانه و کاربرد آن

علت اهمیت این دو مسئله را می‌توان در نوع استفاده و محل قرار گرفتن اپن آشپزخانه پیدا کرد.

در طراحی ظاهری، از آن جهت که اپن آشپزخانه به عنوان جداره جداکننده فضای آشپزخانه از دیگر قسمت‌های خانه به خصوص نشیمن عمل می‌کند، باید به گونه‌ای انجام شود که در عین حفظ زیبایی کاربردی و جادار نیز باشد.
در بررسی ابعاد اپن آشپزخانه از آن جهت که از اپن آشپزخانه به عنوان میز کار و یا میز ناهارخوری استفاده می‌شود، باید بر اساس استانداردها ساخته شود تا در دراز مدت منجر به ورود آسیب به ستون فقرات افراد نگردد.

نقش اپن آشپزخانه

استاندارد ابعاد اپن آشپزخانه

از آن جهت که توجه به استاندارد ابعاد اپن آشپزخانه از زیبایی ظاهری آن دارای اهمیت بیشتری است، ابتدا به بررسی این اعداد مهم خواهیم پرداخت. به طور کلی، ابعاد اپن آشپزخانه می‌تواند در سه عدد کلی خلاصه گردد:

  • ارتفاع ۱۰۵ سانتیمتر، اگر به عنوان میز بار استفاده گردد؛
  • ارتفاع ۸۵ سانتیمتر، اگر به عنوان کابین و میز کار استفاده گردد؛
  • ارتفاع ۷۵ سانتیمتر، اگر به عنوان جزیره و میز غذاخوری استفاده گردد.

بدیهی است که طول و عرض ابعاد اپن آشپزخانه، بسته به فضایی که در اختیار دارید و نیازی که قرار است به آن پاسخ دهد، می‌تواند متغیر باشد. دیگر ابعاد اپن آشپزخانه در ارتفاع نیز به صورت کاملاً نسبی بوده و می‌تواند در هر خانه‌ای بسته به نیاز افراد خانواده، متغیر در نظر گرفته شود.

خرید انواع صندلی اپن

انتخاب درست صندلی مهم‌تر از ابعاد اپن آشپزخانه

آنچه بیش از ابعاد اپن آشپزخانه دارای اهمیت خواهد بود، توجه به ارتفاع و نوع صندلی اپن است. در بسیاری از موارد این امکان را نخواهید داشت که اپن آشپزخانه خود را تغییر دهید. تنها امکانی که برایتان وجود خواهد داشت، انتخاب صندلی اپن مناسب با ابعاد اپن آشپزخانه تان خواهد بود. بهترین انتخاب، خرید از یک برند معتبر است که صندلی‌های خود را بر اساس ابعاد استاندارد تولید می‌کند. چرا که در صورت استاندارد نبودن این صندلی‌ها پس از مدت کوتاهی از استفاده، دچار خستگی و آسیب فیزیکی خواهید شد.
در این راستا، اپن تاپ با طراحی و تولید تخصصی انواع صندلی اپن در کنار شما خواهد بود تا بتوانید با توجه به تنوع طرح، رنگ، متریال و حتی ارتفاع صندلی اپن، بهترین گزینه مناسب با ابعاد اپن آشپزخانه خود را با بهترین قیمت خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات کامل‌تر در مورد مجموعه اپن تاپ، مشاهده نمونه کارها، اطلاع از قیمت‌ها و نحوه ثبت سفارش، می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی اپن تاپ مراجعه کنید و یا از طریق شماره‌های تماس به صورت مستقیم با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *