گوناگون

۵ ایده برای اینکه روی میز ناهار خوری چی بندازم؟!

پارچه رومیزی

فهرست مطالب

همه چیز درباره انواع روی میز ناهار خوری

دکوراسیون ناهارخوری معمولا جزء بخش های مهمی از خانه به حساب می‌آید که برای انتخاب وسایل و چیدمان آن دقت بالایی به کار برده می‌شود. انسانها همیشه به دنبال راه‌هایی هستند که با کمک آنها ‌بتوانند ناهارخوری خود را به زیبایی و البته کاربردی هرچه تمام تر درآورند. یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون ناهارخوری که می‌تواند در زیبایی دکوراسیون این فضا نقش بسزایی داشته باشد رومیزی ناهارخوری است. نکات بسیاری هست که در زیبایی میز غذاخوری تاثیر می‌گذارند. یکی از مهم ترین آنها رومیزی است. با ما در ادامۀ این مطلب همراه باشید تا چند ایده برای پاسخ به این سوال به شما بدهیم که روی میز ناهار خوری چی بندازم؟

نکات مهم برای سوال مهم: روی میز ناهار خوری چی بندازم؟!

قبل از پاسخ به سوال روی میز ناهار خوری چی بندازم، باید گفت رومیزی‌های ناهارخوری به ‌عنوان کالای خانه و آشپزخانه تنوع قابل توجهی در طرح، رنگ و اندازه دارند. اما برای خرید رومیزی میز ناهار خوری باید چند نکته کلیدی و مهم را به یاد داشته باشید:

  • رومیزی‌ در شکل‌های دایره، مستطیل، مربع و بیضی و در اندازه‌های مختلف برای میز‌های دو، چهار، شش، هشت و دوازده نفره تولید می‌شوند.
  • سعی کنید پارچه رومیزی را از پارچه‌های ضد لک و با قابلیت شست‌و‌شو انتخاب کنید.
  • هرچه پارچه رومیزی کیفیت بیشتری داشته باشد، عمر این محصول بیشتر خواهد بود.
  • کیفیت دوخت و نوع پارچه در مبلمان و رومیزی‌ها، مانند منسوجات کالای خواب اهمیت بسیاری دارد چون مستقیم به مدت کارکرد این وسایل مربوط می‌شود.
  • در بازار برندهای ایرانی و ترک تنوع بسیاری دارد. با توجه به اینکه کیفیت برندهای ایرانی یا ترک تفاوت چندانی ندارد.

تاثیر اندازه و شکل میز ناهار خوری در انتخاب رومیزی

یکی از کار هایی که جواب مناسبی به سوال روی میز ناهار خوری چی بندازم می‌دهد، تعیین اندازه و شکل میز ناهار خوری‌تان قبل هر چیز و هر کاری است. معمولا میزهای ناهار خوری در قالب یکی از شکل‌های:

  • مستطیل
  • بیضی
  • دایره
  • مربع
  • لوزی

برای اولین مرحله در انتخاب رومیزی شما باید میز ناهارخوری خود را اندازه بگیرید، پس وقت را تلف نکنید و یک لبه تا لبه دیگر میز را اندازه گیری نمایید. یادتان باشد این که صرفا به مغازه بروید و بگویید که مثلا یک رومیزی برای میز شش نفره می‌خواهید کافی نیست! چرا که ممکن است این رومیزی برای میز شش نفره شما بزرگ یا کوچک تر درآید. معمولا استانداردی که برای رومیزی‌ها در نظر گرفته می‌شود به گونه ای است که از هر طرف میز چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر آویزان باشد تا نمای کلی میز و رومیزی بسیار زیباتر شود.

پارچه رومیزی

پارچه مناسب برای سوال روی میز ناهار خوری چی بندازم؟

از آن جایی که رومیزی میز ناهارخوری در معرض لکه های بسیاری قرار می‌گیرد شما باید در انتخاب جنس رومیزی تان دقت بالایی را به کار ببرید، چرا که ماندگاری بعضی از لکه ها بر روی پارچه و یا شست و شو و پاکسازی سخت آنها باعث می‌شود تا عمر مفید رومیزی شما خیلی زود به پایان برسد. پارچه های نخی می‌توانند به راحتی تنوع رنگی بالایی را پیش روی شما قرار دهند. علاوه بر این شما می‌توانید به سادگی بر روی آنها قلاب دوزی کنید. این نوع پارچه ها نگهداری و مراقبت بسیار ساده ای دارند و می‌توانید آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و درجه شست و شو را بر روی شست و شوی نرمال تنظیم نمایید. طبیعتا می‌توان گفت که هیچ پارچه ای به اندازه پارچه های لینن نمی‌تواند برای مهمانی های شما مناسب باشد. این نوع پارچه ها از الیاف درخت کتان تهیه می‌شوند و الیاف بلندتری نسبت به پارچه های پنبه ای دارند که به همین دلیل هم هست که مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند. در رابطه با شست و شوی این نوع پارچه بهتر است که اگر آن را به ماشین لباس شویی می‌سپارید، تنطیمات آن را بر روی پارچه های حساس بگذارید و شست و شو با آب سرد را برگزینید.

انتخاب رانر برای رومیزی میز ناهار خوری

با توجه به اینکه تزیین میز ناهار خوری، میز عسلی و جلو مبلی تأثیر شگرفی در دکوراسیون منزل می گذارد و سایت شیک و تک حساسیت بالایی بر نحوه دکوراسیون داخلی و بازتاب بسیار زیبای آن دارد، امروز بر آن شدیم تا در مورد رانر و نحوه دکور کردن میز ها با استفاده از این عنصر ظریف اما گویا مطالب ارزشمندی را عنوان کنیم. رانر معمولاً پارچه‌ای باریک در ابعاد تقریبی ۵۰ * ۱۷۰ سانتی متر است، که غالباً روی میز و در درازای آن پهن می شود. رانر را می توان به تنهایی یا همراه با رومیزی بر روی میز پهن کرد، اما در مواردی مانند میز های چوبی با طرح های زیبایی که باید نمایان باشند.
برای دریافت اطلاعات کامل‌تر، برای پاسخ به این سوال که روی میز ناهار خوری چی بندازم، می‌توانید به سایت اپن تاپ مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *